Trutunge

Min kreativitet har tagit lite olika uttryck under årens lopp. De som känner mig vet att jag började med akvareller och fotografi, utbildade mig inom textila hantverk för att gå vidare till keramik och eget krukmakeri på Utö i 16 år. Som synes är jag nyfiken att hitta olika varianter att uttrycka min kreativitet på.

I somras startade vi vår 6 veckor långa båtsemester från Dalarö.
 I hamnen hade en liten trutunge förvillat sig bort från boet och spatserade runt helt ensam. När jag såg den kom jag att tänka på min kollektion Äggskal som jag tilldelades "Utmärkt skärgårdsslöjd" för. Inspirationen till den glasyren och formgivningen var just en liten trutunge i vassen.
Nu fick jag en ny inspiration. Jag ville göra en grafisk bild av kombinationen trut och äggskalsglasyren.

Så här blev den!

Kommentarer

Populära inlägg